Czerwone buty

Sytuacja jak z książki dr. Sacks'a 

Podszedł do mnie jakiś czas temu człowiek chcący promować czytanie. Niby nic nowego jeżeli mieszkacie w większym mieście. Jednak ta sytuacja była dość dziwaczna. Człowiek wyglądający jak typowy artysta(podobny do Hofera z serialu Lombard ) , zaczął rozmowę ze mną od tego, że powiedział mi, iż noszę czerwone buty (miałem wtedy buty koloru brązowego, a czapkę koloru czerwonego). Zadziwiło mnie jego stwierdzenie, lecz szybko zrozumiałem, że musi on być pod wpływem jakiś środków psychotycznych lub po prostu jest osobą synestetyczną, której mózg łączy kolory z otoczenia ( w tym wypadku czapkę)i przenosi na inne (np. buty).  Niby proste spotkanie, a dzięki temu co nauczyłem się na studiach mogłem spojrzeć na tą osobę jako na kogoś wartego uwagi.
Cały czas szukający odpowiedzi,
Rise like Phoenix

Komentarze